Humpty Doo

19 mei 2010 - Darwin, Australië

Zondag 16 mei

Vandaag zijn we weg gegaan uit Kakadu. Één dag eerder dan we dus hadden gepland. Nu zitten we weer iets noordelijker in de buurt van Fogg Dam. Omdat je uit ieder huisje om 10 uur weg moet en altijd pas om 2 uur het volgende huisje weer in kunt hadden we veel tijd over. We hoefden voor het eerst namelijk niet ver te rijden. Gelukkig konden we onze koffers al dumpen bij de bed&breakfast waar we verbleven. Daarna zijn we doorgereden naar een plaatsje waar we weer een cruise gingen doen. Deze heette the jumping crocodile cruise. Toen we aankwamen kon je een gigantische waterpython om je nek doen. Dat had ik toch maar niet gedaan. Bij sommige mensen kroop hij echt helemaal over hun hoofd en rug. Maar na het bekijken van de slangen konden we de boot in. De mevrouw bij de kaartjes had ons verteld om bij het open raam te gaan zitten. De boot was een dubbeldekker en onder was er aan iedere kant maar één open raam. Daarboven (op de bovenverdieping) was er een soort kooi. Wij zijn dus ook naast het raam gaan zitten. Toen kwam de bootvaarder ons even een motiverende speech geven. De boot was best stevig. Maar hij stond een beetje scheef, omdat er meer mensen aan de ene kant zaten dan aan de andere. En hij zei dan ook dat we niet als er een krokodil links was met zn allen naar links konden gaan, want dan zou de boot omkieperen en zouden we in de rivier terecht komen. En er zaten heel veel krokodillen in de rivier. Dus je mocht niet van je plaats af, maar gelukkig zaten wij goed. In de kooi boven het raam ging een mevrouw staan met een hengel waar vlees aan zat. Dat doopte ze dan in het water en dat trok krokodillen aan. De salties staan erom bekent dat ze heel hoog kunnen springen en dat zag ze dus ook doen. Ze kwamen echt met alle vier de voeten boven het water uit. Eigenlijk was het best eng om te zien, omdat je er echt naast stond. Maar nadat de derde sprong keek je meer van ‘wow’. Je hoorde de tanden ook echt op elkaar klappen. Later kwamen er ook nog roofvogels op af. Zee arenden bijvoorbeeld. En die zie je dan met hun poten het vlees ervan af halen en snel wegvliegen. En dan worden ze vervolgens aangevallen door andere vogels die het vlees proberen af te pakken. Heel leuk om te zien. Het is allemaal wel een beetje onnatuurlijk, omdat ze gevoerd worden. Maar eigenlijk maakte het me niks uit, want het is gewoon wel echt iets wat je wilt zien. Na de tour zijn we weer terug gegaan naar onze kamer is het meer eigenlijk. Je leeft echt middenin het huis van de eigenaren. Om bij je eigen ruimte moet door hun woonkamer om bij je eigen kamers te komen. En je moet in hun keuken water halen. De privacy is er dus niet echt, en dat is niet echt iets wat ik fijn vind. De eigenaren zijn wel heel aardig en behulpzaam, maar toch… Mn ouders zijn ’s middags nog naar Fogg Dam gegaan om te vogelen en Bas en ik zijn in het huis gebleven. En morgen ochtend gaan we heel vroeg op staan om de zonsondergang te bekijken bij Fogg Dam wat heel mooi moet zijn. Fogg Dam is trouwens gewoon een landschap met heel veel water en vogels met er tussen in een dam… ;). ’s Avonds ging ik trouwens nog naar de wc, en toen zat er een kikker op de bril. Eigenlijk dacht ik dat hij plastic was. Maar dat kon eigenlijk niet want we hebben geen plastic kikker meegenomen. Hij bleek ook echt echt te zijn. Het was een boomkikker, echt helemaal groen. Ze zwemmen via de waterleiding de wcpot in om daar lekker te zwemmen. En als het ze het zat zijn zwemmen ze of weer gewoon terug, of ze gaan op de bril zitten. En dat was er dus gebeurd. Haha.

Maandag 17 mei

Vanochtend vroeg  vroeg vroeg op. Kwart over vijf was het dacht ik, om dus op tijd weg te zijn en de zonsopgang te kunnen zien. In de auto werden we weer bekogeld met muggen. De mevrouw van het bed&breakfast ding waar we nu zitten (Heather) had ons verteld dat er hier iets van 12 soorten muggen zitten. En er zijn ook muggen die een sterk genoege steek hebben om door je kleren heen te steken, wat erg fijn is. Onze auto zat ’s ochtends ook helemaal vol met muggen. Het regende dus we zaten in de auto, maar Heather had gezegd dat het vooral mooi was om te horen hoe de vogels wakker werden. Dus wij hadden onze ramen een beetje open gedaan. Dat was duidelijk niet zo’n goed idee. Persoonlijk hoorde je er niet heel veel van vond ik. Als je buiten de auto stond wel. (het werd uiteindelijk droog…) De zonsopgangs zelf was trouwens wel heel mooi. Vooral vanaf het moment dat alles roze opkleurde en je de zon al net boven zag. Nadat we bij Fogg Dam waren geweest gingen we terug naar onze B&B. Daar kregen we een ontbijt die die mevrouw had gemaakt. Er zat ook een soort meloen tussen en die was wit met zwarte pitjes. Het heette dacht ik Dragon Fruit. Het smaakt eigenlijk naar niks, maar het ziet er wel eng uit. Na het ontbijt mochten we weer gaan inpakken, opweg naar een volgende B&B. Persoonlijk had ik er niet zoveel zin in, omdat ik dit allemaal iets te veel op elkaar leven vind. Maar toen we daar aankwamen zagen we dat we gewoon ongeveer ons eigen huis kregen. Het huis is gewoon helemaal voor ons en zit dan met een muur aan het huis van de eigenaren vast. Ook van hun mochten we alvast onze spullen dumpen. Toen zijn we daarna boodschappen gaan doen hier in de buurt en toen we terugkwamen konden we erin. Toen heb ik mn wiskunde toets daar gemaakt. Oh trouwens, even het huisje beschrijven, haha. We hebben hier dus een woonkamer (wat bijzonder is) en verder gewoon een keuken, slaapkamers enz enz. Ze hebben hier echt een gigantische tuin en twee hondjes die heel schattig altijd naast elkaar lopen. En ze hebben een zwembad en trampoline en alles. Heel leuk. ’s Avonds kwamen de eigenaren trouwens nog langs met kun kinderen. Die hadden hun slangen meegenomen, wat echt heel vet was. Ze hebben twee pythons. Eentje hebben ze gekocht en eentje gevonden. Die laatste zijn ze nu aan het trainen. Als je die wilde aanraken moest je ook handschoenen aan doen, omdat hij nog kon bijten. (niet dat het giftig is, pythons zijn wurgslangen, maar het gaat om het idee.) De andere slang heb ik vast gehouden. Het was nog maar een heel kleintje dus ook niet echt eng. Je voelt echt dat zodra het beestje om je arm zit hij zich helemaal samentrekt waardoor hij al zou je als een gek gaan schudden nog steeds op dezelfde plek zou zitten. Dit voelt eigenlijk wel een beetje vreemd, maar ik vond het ook wel leuk. :] ’s Avonds zat er weer een groene kikker op de wc en dat was het wel, haha.

Dinsdag 18 mei

Vanochtend heb ik ’s ochtends een engels toets gemaakt. Daarna zijn we naar Darwin gegaan. Darwin is een best wel bekend en groot plaatsje in Australië. Nou, ik denk dat Utrecht sowieso wel groter is, maar voor Australische begrippen is het een grote plek. Daar in Darwin hebben we eerst een tijdje in een parkje aan de zee gezeten en daarna zijn we gaan wandelen. Er waren vooral veel oorlogsmonumenten te zien. Allemaal herdenkingsstenen ed. En het was wárm. Echt niet normaal meer, volgens de voorspelling zou het ook iets van 32 graden zijn. En als het dan niet waait en jij besluit te gaan wandelen, poe poe. Hahah. En laat ons dan ook nog is een lange doodlopende weg in gaan. Maar het was wel een leuk stadje. Er gebeurde eigenlijk niet zoveel. Het was er totaal niet druk en in de haven zag je amper boten. In Darwin hebben we nog ergens boeken gekocht. Dat was ook wel weer is eventjes handig want ik heb al heel erg lang geen boeken meer, en ergens hadden we een French Elle gevonden. Maar tja, die is wel in het Frans wat het niet heel gemakkelijk maakt. We hebben ook nog een tijdje staan kijken naar een man die een of ander kunstzinnig graffiti kunstwerk aan het maken was. Ik zag er niet echt veel in, het waren maar wat rare strepen en kleuren door elkaar. Dus of hij was te artistiek bezig voor mij of het moest nog wat anders worden. Daarna hebben we eigenlijk niks meer gedaan behalve misschien tv kijken. Australia’s Got Talent was weer. Haha. Morgen gaan we nergens heen, het wordt weer is een leuk dagje huiswerk maken…

Woensdag 19 mei

Vandaag ’s ochtends begonnen aan mn geschiedeniswerkstuk. Daarna mocht in aan de oh zo leuke klus beginnen om mn koffer op een normale manier in te pakken en te zorgen dat hij niet te zwaar was door zware boeken in mn handbagage te proppen. Wat eigenlijk alleen maar irritant is want die draag ik op mn rug en mn koffer kan ik gewoon rollen, maar goed. Ik heb geen keus. Daarna mocht ik weer enthousiast verder aan mn geschiedeniswerkstuk. ’s Middags zijn we nog naar het zwembad hier gegaan. Dat was wel weer even leuk. Ze hebben hier trouwens allemaal mango’s. Die plukken ze ook en daar maken ze alles van. Nu is het geen mango seizoen dus ik heb er niks van gezien behalve dat de bomen er staan, maar goed. Toch leuk, haha. Daarna ben ik weer leuk verder gegaan aan mn huiswerk en verder hebben we weer tv gekeken. (Ze hebben hier iedere dag Two and a Half Men. Dat keken we in Nederland ook altijd al dus dat blijven we nu ook gewoon mooi doen :].) En nu ga ik zo naar bed en dan moeten we morgen hier dacht ik om half 5 ’s ochtends al weg zijn. Of misschien was het eerder. Onze vlucht naar Cairns gaat om 7 uur ’s ochtends. En je moet er altijd van tevoren zijn en we moeten onze huurauto nog inleveren, wat waarschijnlijk niet zo soepel gaat. We hebben namelijk die leuke kangoeroe deuk en we hebben de banden moeten vervangen, omdat ze lek waren en de auto zit vol met doodgeslagen muggen volgens mij. En we hebben dacht ik ook een steentje op de ruit gehad, maar goed. Gisteren hebben we hem wel gewassen. Het was wel een rare autowasserij, want ze wasten niet met van die leuke groene borstels die tegen je auto slaan, maar alleen met water. Maar het werkte en hij ziet er nu in ieder geval normaler uit. Er zaten in ieder geval geen dode sprinkhanen meer op de voorkant. Ik herkende hem ook in het begin niet meer. Maar nu weer wel, haha. Nu ga ik nog even de laatste foto’s op de blog zetten. Ik gok dat we de eerste paar dagen in Cairns (bij de oostkust in de buurt trouwens) geen internet hebben. Je weet het maar nooit, maar ik dacht dat we heel erg afgelegen zaten… Jullie horen wel weer van me als internet weer werkt ;). xxxx

1. Jordi:
    19 mei 2010
    Fotooooooooooooooo's :)
    Dat was mijn blije uitroep weer
  2. Donaaaaaaaaaaaaaaaaa:
    28 mei 2010
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fotooos!!
    wat een coole krokodillen! die ga ik allemaal bekijken!