australiee.

8 april 2010

Australieeeeee.

Woensdag 7 april

Eerst eventjes: oma, ik heb twee berichten tegelijk geplaatst dus als je de vorige ook wilt lezen, moet je rechts in beeld klikken op ‘laatste daagjes Zuid-Afrika’.

’s Ochtends Afrika-tijd en ’s middags Australie tijd zijn we geland. Het is hier nu 6 uur tijdsverschil met Nederland. Vlak voor we landden kregen we al allemaal filmpjes te zien met dingen die je niet het land in mocht brengen, omdat het de omgeving hier dan aantast of iets dergelijks. Dus in het vliegtuig moest je een lijstje invullen met wat voor spullen je allemaal mee had en waar je was geweest. Toen gingen we naar de douane, waar eerst een drugshond langs kwamen lopen om te kijken of je dus drugs bij je had en daarna een hond die keek of je goederen mee had die niet mee mochten. Bij de doane zelf heeft de man ons kaartje gecontroleerd en werden er aantekeningen op gemaakt. Dit kaartje is vervolgens denk ik nog minstens 4 keer bekeken en andere mensen hebben er ook dingen op geschreven. Toen moest je je koffers ophalen van de lopende band waar dan weer een hond overheen liep om alles af te snuffelen. En af en toe werd er serieus een koffer uitgepakt en volgens mij moet je niet al te blij zijn als dat met jouw koffer gebeurt.

Daarna moesten we in een andere rij gaan staan en keken ze naar jou kaartje wat er voor aantekeningen op stonden en aan de hand daarvan werd je in een rij geplaatst. Wij kwamen in een rij waarbij werd gecontroleerd of de wandelschoenen wel schoon waren aan de onderkant. Nou als je er mee tegen elkaar aan sloeg kwam er niks meer vanaf, maar je kon nog wel een beetje bruin kleurtje van de modder zien, dus ze werden afgekeurd en werden daar schoongemaakt. Sommige mensen hadden veel meer pech, hun hele koffers werden overhoop gehaald en allemaal spullen mochten het land niet mee in.

Toen we hier allemaal doorheen waren gingen we de huurauto halen. Maar de huurauto was alweer verhuurd want de reservering klopte niet helemaal dus toen moesten we naar een ander gedeelte van de luchthaven met een taxi (de taxichauffeur wilde ons niet hebben, want hij verdient niet zoveel aan een kort ritje) om daar vervolgens een auto te krijgen. Daar hebben we naar mijn idee minstens een uur op de auto gewacht want hij moest nog schoongemaakt worden, dus wij lagen hangerig daar te wachten. Uiteindelijk toen we alles hadden konden we gaan rijden naar Yallingup, een dorpje waar ons huisje staat in de buurt van Margeret River.

Toen we hier aankwamen was het alweer donker, dus we hebben niet echt wat van de omgeving gezien. Ik zag alleen dat er veel bomen waren en er is hier een mooie zonsondergang. En we zijn nog ergens gaan eten wat de mensen alvast voor ons hadden geregeld. Het was een of ander luxe restaurant wat we niet hadden verwacht want we hadden gevraagd om een simpel restaurant want wij waren helemaal moe maar goed.

’s Avonds konden Bas en ik totaal niet slapen door de jetlag dus dat was niet zo handig, omdat we weer van plan waren vroeg op te staan, maar goed, je kan er niet echt wat aan doen.

Donderdag 8  april

Vanochtend was het plan om vroeg op te staan, maar dat lukte echt niet met zo weinig slaap dus hebben mijn ouders al boodschappen gedaan toen Bas en ik nog sliepen. Daarna hebben we buiten in de zon gezeten. We hebben vanaf ons appartementje een heel mooi uitzicht over de zee. Het is de bedoeling dat we ook kangoeroes zien, alleen tot nu toe hebben mn ouders ze alleen gezien. Het appartement is trouwens eigenlijk een gewoon huisje dus we kunnen hier prima leven. Het is wel een verschil met Zuid-Afrika. Er is hier veel meer beschaving naar mijn idee en het went heel snel. Wel heeft de tv maar twee zenders, maar goed, daar kan ik mee leven.

Vanmiddag zijn we nog gaan rijden naar een strand. De omgeving is hier heel open en best kaal. Behalve dan de bomen langs de weg zijn het vooral veel vlaktes en je ziet steeds de zee op de achtergrond wat heel mooi is. De zee is helemaal turqouise-achtig van kleur dus als je aan het zwemmen bent kan je gewoon naar je tenen kijken, wat best wel leuk is, haha. En de stranden zijn dan weer helemaal wit, dus het ziet er heel mooi uit. We hebben een tijdje op het mooie strand gelegen. Het was er heel druk, maar volgens mij is het ook vakantie hier dus dat maakt het wel weer logisch. En ’s middags heb ik weer huiswerk gemaakt. Oh en ik heb wel al een cucaburra gezien. Dat is een vogel hier. Het is een soort knuffel, daar lijkt het op. Het is namelijk gewoon een soort vierkant. Maar wel een schattig vierkant met een snavel.

1. Jordi:
    8 april 2010
    Okee, mn bericht op dat vorige bericht klopt dus niet helemaal. Je kan dus wel safarien in australie
  2. Anke:
    12 april 2010
    saaaaaar je gaat het niet geloven maar ik heb ALLES gelezen :D.
    ik heb zoals mijn plannetje was in de tuin in de zon zitten lezen, en jaja, ik heb al de 12 a4tjes die ik nog moest gelezen! het ging niet helemaal vlekkenloos, want er vielen de hele tijd bladeren uit de boom boven op het blaadje wat ik aan het lezen was, en omdat jij het over enge motten en vleermuizen had, schrok ik me iedere keer echt dood. maaar het is me gelukt en ik weet weer hoe je leeft en ik mis jeeeeeeeee!
    x
  3. Donaaaaaaaaaaaaaaaaa:
    12 april 2010
    staat er dat je kan safariën??? alleen dat ze die beestjes gezien heeft, toch

weetje saar, volgens mij zit je nu echt in precies hetgene wat ik nu in me hoofd heb! in elk geval dat strand enzo! ooh ik heb ook zin om daar te zijn!!!

saartje ik mis je steeds erger!!!:'(
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  4. Vera:
    12 april 2010
    ahhh ik heb echt medelijden met jullie vanwege het huurauto verhaal! superirritant lijkt me, haha.
    hoe lang was het eigenlijk vliegen naar australië?
    nouja het klinkt allemaal onwijs spannend!

en ik hoop dat je trots op me bent, want ik ben alweer he-le-maal bij! 3 hoeraatjes voor mij, haha.
    (en voor jou dat je zo'n blog bij houdt, is ook knap!)

xxxx