foto's

3 juli 2010 - Palm Coast, Florida, Verenigde Staten

Maandag 28 juni t/m zaterdag 3 juli

Okee jongens, ik ga weer eventjes een samenvatting maken van deze week. Ik heb niet veel tijd, want ik moet zo weg, maar anders komt er voorlopig geen berichtje op de blog en dan vragen mensen zich weer af of ik van een berg af ben gevallen of zo iets ;P.

Deze week leek eigenlijk weer op vorige week, al is alles nu wel al op een rijtje. Alles is uitgepakt en we weten alles weer te vinden. Het is eigenlijk heel de week warm weer geweest dus we zijn veel buiten geweest. We lopen nog steeds hard dus dat gaat voorlopig nog goed. Bijna iedere dag liggen we bij het zwembad en soms hebben we hem zelf voor onszelf wat natuurlijk nog leuker is. Ook zijn we naar de nieuwe bioscoop hier geweest. Hij heeft veertien zalen en heeft van die perfecte vloerbedekkingen die je altijd bij sims kan kopen als je een huisje wilt bouwen. We zijn naar de films toy story 3 en shrek forever after. Ze waren allebei heel leuk en in 3D. Alle fillms die voortaan in de bioscoop komen gaan waarschijnlijk in 3D zijn kwamen we achter. Er zijn hier ook al allemaal reclames voor 3D tv’s. Maar we kregen dus zo’n leuk brilletje en ze hebben ook al speciale recycle prullenbakken ervoor staan. Nu wil ik alleen nog een keertje naar de film knight and day, want die lijkt me heel leuk. Maar we zien nog wel of dat gaat lukken. Verder hebben we deze week een aantal keer gewinkeld. Ik heb allemaal nieuwe kleren gekocht en de meeste zijn ook om mee te nemen op de cruise. Verder staat de tv hier tijdens de WK wedstrijden steeds aan dus die zien we ook ongeveer allemaal. Ik sta nog steeds laatste in de poule en ik ben er achter dat ik sowieso al niet meer kan winnen omdat mijn vader te ver voor staat maar goed. Ook volgen we verder nog tennis en we kijken iedere avond honkbal, dus de dag is steeds wel gevuld. Deze week heb ik ook moeten leren voor ANW, omdat ik de SE nog moest maken. Dus dat heb ik dan ook weer gedaan en de toets is gemaakt. En ik ben iedere dag braaf naar de brievenbus gelopen want er zou een brief komen, enn nu heb ik een brief van Donna! Hij is echt heel leuk en hij hangt nu op mn deur naast een brief van Anke, en het beessie die ze mee heeft gestuurd hadden we naast de tv gelegd voor de wedstrijd van Nederland die we natuurlijk ook hebben gezien :D. Dat is naast de dingen als eten en slapen wel zo ongeveer wat ik heb gedaan deze week dus deze week was nou ook niet bijzonder druk, maar het drukke gaat nu wel beginnen.

Vanavond gaan we naar een nascar race. Dat is een auto race op een baan waar mensen met zegmaar gewone auto’s wedstrijden houden. Als het goed is komen er iets van 250.000 mensen en daar horen wij dus bij. Het is hier een heel populaire sport. De race wordt gehouden in Daytona op de Daytona Speedway. Het stadion heb ik wel al een keer bekeken, maar een echte wedstrijd heb ik nog nooit live gezien. Dus daar gaan we zo meteen naar toe rijden. Het is nu half 4 en de wedstrijd (Coke Zero 400) begint om half acht. Ze zeggen dat het ook gaat regenen maar dat hoop ik maar van niet.

En zondag ga ik weg op de cruise. We varen met de Emerald Princess wat een hele grote boot is en we zijn dan een week weg. De boot vertrekt vanaf Fort Lauderdale wat hier in Florida ligt. Dan varen we naar de Kaaimaneilanden, Jamaica, de Bahamas en Mexico (de Yucatan). Op die eilanden gaan we dan tours doen en daar kan je natuurlijk rondlopen en verder hebben we een paar dagen op zee, waarin we naar de andere eilanden varen en je je op de boot met van alles en nog wat kunt vermaken. Op een van de dagen op zee hebben we in ieder geval al het kijken naar Nederland – Uruguay gepland. En ik heb echt heel erg zin in de cruise.

We hebben ook nog besloten om na de cruise nog een paar dagen in het zuiden van Florida te blijven als we er toch zijn. Dus we gaan naar de Florida Keys, wat een aantal kleine eilandjes zijn aan de zuidpunt van Florida. En we gaan nog naar de Everglades wat een moeras is met heel veel alligators waar wij dan doorheen gaan varen. Alligators zijn trouwens een soort krokodillen, het enige verschil is dat alligators echt alleen maar stil in de zon liggen en krokodillen niet. Dat is wel zo ongeveer mijn planning voor de komende tijd. Op de cruise hebben we geen internet dus je zult eventjes weer niks van me horen, maar goed,.

Ik ben trouwens ook zo lieftallig geweest om allemaal foto’s op de blog te plaatsen. Er staan nieuwe foto’s onder Australië, Fiji en Hawaii. De meeste zijn nog wel gewoon klein, maar de site van reislogger weigert zo ongeveer foto’s te plaatsen als ze te veel mb hebben. Dus dan kunnen jullie die ook weer bekijken. Veel plezier daar in ieder geval mee en geniet maar van het lekkere weer die ik hoor dat jullie in Nederland hebben. Fijne vakantie! xxxx

1. Jordi:
    14 juli 2010
    Nou ik heb ze wel al bekeken hoor. Niet zomaar eigen conclusies trekken jij :)
  2. Sarah:
    15 juli 2010
    excuuuuus, hahah. deze reactie lees ik trouwens ook laat, but never mind hahaha.
  3. Donaaaaaaaaaaaaaaaaa:
    23 juli 2010
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa daar kreeg je mijn brief!!! :D:D:D
    nu moet ik de rest nog even inhalen....
    hahaha